In de spotlights: Ad en Lenie Klaasen

In de spotlight Ad en Lenie Klaasen Mierlo-Hout
Gepubliceerd op: 19 april 2021 13:03

Ze zijn beiden opgegroeid in Mierlo-Hout en bekende gezichten in de wijk. Ad komt van het platteland (Steenoven), Lenie groeide op aan de Hoofdstraat. Ze waren vroeger, maar nu nog steeds, actief in het verenigingsleven van Mierlo-Hout. Ad in de carnavalsvereniging en KPJ, Lenie zat jarenlang bij de majorettes van Fanfare Unitas en was dansmarietje bij CV Kluppels en ze was daarnaast ook 5 jaar lang voorzitter van vrouwennetwerk Isis. In 1986 gaven zij elkaar het ja-woord.

 

Dat jaar van het huwelijk van Ad en Lenie, was een bewogen jaar. Ze waren niet alleen druk met de verbouwing van hun huis aan de Slegersstraat; in augustus hielpen ze mee met de organisatie van de zogeheten Veteranensportdag met 10.000 bezoekers op sportpark De Beemd, in september was hun huwelijksdag en als extra bekroning werd Ad in november tot Prins van de Houtse Kluppels gekozen. Hectisch, maar mooi! In 2003 ontstond het idee een eigen huis-aan-huiskrant te beginnen, op dat moment de vierde in Helmond. Ze richtten achter in de tuin een kantoortje in en de volgende stap was het vinden van klanten. Het grote netwerk dat ze inmiddels hadden opgebouwd binnen het verenigingsleven, kwam hierbij goed van pas. Klanten van het eerste uur, zoals o.a. Diepvriesspecialist Cor van Rijsingen, C1000 van Wim Brouns en makelaar Adriaan van den Heuvel zorgden onder andere voor een vliegende start.

 

De krant kreeg De Loop als naam, genoemd naar de beek die dwars door Helmond stroomt en werd verspreid aan deze kant van het kanaal, Mierlo en Aarle-Rixtel. De allereerste uitgave was nogal een klus; de hele nacht doorwerken, samen met redacteur Mario Coolen en opmaker Albert van Hirsel, was nodig om tot een goed product te komen. “Er ging van alles fout. En uiteindelijk was ik eigenlijk nog niet tevreden”, legt Ad uit. “We hadden zaken onderschat en simpelweg niet de juiste programma’s en apparatuur om alles goed uit te werken. Een week later zijn we, mede door hulp van oud-collega’s, daarin een heel stuk verbeterd.” Lenie vult hem aan: “Toch waren we trots op dat eerste exemplaar. Het was het begin van een mooie krant die we nog elke week met veel enthousiasme uitgeven.”

 

De Loop groeide en na het prille begin werd het verspreidingsgebied aangepast. Mierlo en Aarle-Rixtel werden eraf gehaald, maar voortaan zou wel heel Helmond De Loop ontvangen. In 2007 werd het kantoor in de achtertuin te klein en werd een pand aan de Hoofdstraat betrokken. Acht jaar later, in 2015, verhuisde Adcommunicatie naar de Steenovenweg en sinds 2021 is het kantoor aan de Mierloseweg gevestigd, plus een gloednieuw kantoor voor reclamebureau KlaasenVandeursen Communicatie (onder andere landelijk werkzaam voor Van der Valk Hotels en Outdoorspecialist) in de Elzas Passage, boven De Stadskamer. Inmiddels is De Loop nog de enige weekkrant in Helmond. Daarnaast wordt elke maand Groot Peelland uitgegeven, die verspreid wordt in Helmond plus de omringende Peeldorpen. Tevens verschijnen elke maand twee magazines: Ons Mierlo-Hout Magazine en Ons Brandevoort Magazine.

 

In de spotlight Ad en Lenie Klaasen Mierlo-Hout

Ad en Lenie Klaasen | F Wendy Lodewijk

 

Ad licht toe: “Het was een logische stap om ons portfolio uit te breiden met deze magazines. Het is een mooie aanvulling op onze kranten. We brengen het nieuws uit de wijk, inclusief verhalen van de gewone inwoner en activiteiten in de buurt. In Mierlo-Hout zitten we er natuurlijk letterlijk middenin, maar ook Brandevoort hebben wij opgebouwd zien worden. We hebben gemerkt dat er vanuit de wijk vraag is naar dergelijke tijdschriften met mooi lokaal nieuws. En ook voor onze klanten werkt het goed; voor kleine adverteerders is een kleiner verspreidingsgebied beter en zo hebben we voor ieder wat wils.” Lenie onderschrijft dit en vervolgt: “Bij ons is iedereen welkom. Het maakt niet uit wat voor bedrijf je hebt, we vinden altijd een passende oplossing bij jouw wensen. Daarnaast zijn wij meer dan een uitgever van nieuwsbladen. Wij verzorgen ook drukwerk, reclamecampagnes en complete websites en werken nauw samen met drukkerijen. Verenigingen kunnen sowieso bij ons terecht voor (gratis) publiciteit. Wij zijn trots op Helmond en vinden het waard om hierover te schrijven.”

 

De liefde voor Helmond kwam ook tot uiting bij de beurzen (Bedrijven en 50 +) die zij 6 jaar lang georganiseerd hebben. Nu, 18 jaar na het verschijnen van de eerste Loop, is het echtpaar nog altijd erg enthousiast en trots op wat ze doen. “We hebben een mooi team, waarin we fijn samenwerken en we hetzelfde doel voor ogen hebben. Daarnaast wonen we op een steenworp afstand van ons kantoor, dat is ideaal.” Het is duidelijk dat de passie na al die jaren nog onverminderd is. Evenals de trots van opa Giel (94), de vader van Lenie en onder andere de stimulator voor het uitgeven van een weekkrant indertijd, die inmiddels woonachtig is in de Ameide. “Die vertelt nog elke week over De Loop, aan iedereen die het maar horen wil”, lacht ze. In hun vrije tijd blijven beiden in beweging: Ad stapt elke zaterdag op de mountainbike en Lenie wandelt graag. Ze hebben een zoon en een dochter die allebei regelmatig bijspringen met allerhande klusjes voor het dynamische bedrijf van hun ouders.


Dit nieuwsbericht is 923 keer bekeken

We gebruiken onder andere analytische cookies om ons websiteverkeer geanonimiseerd te analyseren, zodat we functionaliteit en effectiviteit kunnen aanpassen.
Meer informatie over de verwerkte gegevens kunt u lezen in onze privacystatement.

[X] Ik ga akkoord met bovengenoemde privacy verklaring